Руеда де касіно (Rueda de casino)
Руеда (ісп. rueda — колесо, коло, також — rueda de casino) — особливий, кубинський за походженням, різновид танцю сальса, що виконується кількома парами одночасно (від двох і більше пар). Танцюючі пари шикуються по колу і по команді одного з учасників, званого «співаком» (ісп. cantante, cantor), як правило, чоловіка (padre), рідше жінки (madre), злагоджено виконують певні фігури, змінюючи партнерів по колу. У Руеді використовуються рухи як звичайної, парної сальси, так і специфічні рухи, характерні тільки для неї. Оскільки фігури Руеди не стандартизовані (у кожної танцювальної компанії або школи вони можуть відрізнятися як назвами, так і вкладеним в них змістом), будь-який учасник Руеда повинен знати рухи, прийняті в даній конкретній Руеді. Поширена думка, що танцюючі Руеду люди повинні виконувати рухи повністю синхронно. Це не зовсім так: при виконанні Руеди чотирма парами можлива так звана «асинхронна» Руеда. У цьому випадку дві пари починають рухи як у звичайній Руеді, а дві інших пари — з відставанням на такт. У результаті виходять як би дві Руеди, танцюючі хрест навхрест одна щодо одної, під команди одного кантора.
Руеда починається з команди PA’EL MEDIO або PA’EL CENTRO (в центр). Далі пари танцюють в закритій позиції (ліва рука партнерки на плечі партнера, права рука партнера на спині партнерки) і вони танцюють крок сона, очікуючи наступної команди від кантора. Нижче я наведу невеличкий список основних фігур/команд руеди.
Arriba (дослівно вверх) — рух в закритій позиції вперед в напрямку до кантора.
Abajo (дослівно вниз) — рух в закритій позиції назад в напрямку від кантора.
Dame/Dame la una, dos, tres/(Дай мені одну) — одна з основних фігур, означає зміну партнерки, перехід до наступної, другої, третьої (головне щоб партнери діяли злажено і не штовхались при зміні більше ніж до однієї партнерки, бо легко заплутатись і покалічитись :))
Dame otra or Esa no me gusta — зміна партнерок під час руху під команду Arriba чи Abajo в закритій позиції. Партнер рухається трохи вперед чи назад, а партнерка лишається на місці, поки не отримає нового партнера.
Dame dos con dos, tres, quatro — зміна партнерок з паралельним хлопанням залежно від зазначеної кількості хлопків.
Dame una arriba — зміна партнерки повертаючись до попередньої.
Dame por arriba — зміна партнерки через верх, „переносячи“ партнерку, але вона має спертись на плечі партнера і підстрибнути (а не вчепитись в нього і з вереском підтискати ноги 🙂 )
Dile que no — переведення партнерки через центр.
Enchufla — (підключи її). Переведення партнерки з рукою. Зазвичай супроводжується зміною партнерки.
Є ще Enchufla con Clave (з хлопком), Enchufla con Mambo (з кроком мамбо), Enchufla Doble (подвійна).
Espaguetis — на рахунок 1,2,3 — Enchufla, потім партнер бере праву руку партнерки і зображає, як ніби всмоктує довгу макароніну по всій довжині руки партнерки, і швидко змотує до наступної партнерці:)
Festival Principe Bueno Malo — дві Enchufla під ряд, з першою партнеркою імітація удару, партнер хлопає собі по руці, з другою партнеркою — поцілунок руки.
La policía — Enchufla з підняттям рук партнерки, поплескувуючи партнерку по боках, партнерка кричить голосно «Ай, Ай!», тягнемо до іншого партнера і самі йдемо до наступної
La policía de mujer — Enchufla, далі заводимо партнерку за себе на 7 руки вгору, партнерка обмацує зверху вниз — на раз-два-три з боків, п’ять-шість-сім по ногах, раз-два-три з внутрішньої поверхні стегна, п’ять-шість-сім по черзі загортають руки починаючи з правого і на вісім стусан, після якого партнер відлітає до наступної партнерки.
Setenta
Sombrero
Vacílala — на 1,2,3 партнер пускає в поворот партнерку лівою рукою від себе (через праве плече партнерки), партнерка робить пів повороту, на 5,6,7 вона дообертається до положення dile que no, далі власне dile que no.
Фігур ще багато і дуже. Головне, що варто запам’ятати — це отримувати задоволення і дарувати задоволення іншим (особливо партнеркам : )). Руеда це дуууууууууууже весело гарно та позитивно.
Bailamos! 🙂